MINECIGG
FAQ

E-cigaretter från Minecigg

Beställning:

Jag är ny på minecigg.se, hur beställer jag e-cigaretter hos er? 

Vi är först och främst väldigt glada att du väljer vår verksamhet och vi ser fram emot att ha dig som kund. Att beställa e-cigaretter/varor, väljer du det objekt du vill (kom ihåg att välja variant-färg-storlek etc) och klicka på "Lägg i kundvagn". När du har samlat alla artiklar du vill köpa, klicka på "Till kassan". Här kan du se vad du har valt och sedan klicka på "Till kassan". Du måste då ange namn, adress och välja betalningssätt, avsluta sedan med att godkänna din betalning. Hos oss har du möjlighet att välja en annan leveransadress än din betalning adress. Du måste komma ihåg att bocka i "Jag vill ha en alternativ leveransadress" och sedan fylla i rätt information.

Kan jag ändra min beställning efter att den är godkänd?

Det är desvärre inte möjligt att ändra på redan lagda  beställningar, då ordrarna packas och skickas löpande. Det du bör göra då är att sända ett mail till minecigg.se med dem ändringar du har till ordern. Skriv gärna i mailets ämnesfält att mailet rör ändringar eller annulleringar, så prioriterar vi mailet. 

 

Kan jag beställa per mail, telefon eller fax?

Vi har för tillfälligt endast möjlighet att ta emot ordrar genom minecigg.se. Om du har frågor angående dom produkter som du har beställt, är du naturligtvis välkommen att kontakta oss.

 

Kan jag få mängdrabatt?

Vi har vissa varor som t.ex. 3 pack där mängdrabatt ingår.

 

Jag upplever tekniska problem i samband med min beställning, vad gör jag?

Om du upplever tekniska problem i samband med din beställning kan du kontakta oss, så kan vi försöka hjälpa dig med de problem du upplever.




Försändelse:

Till vilka länder levererar ni?

Vi skickar över hela Europa. Det varierar med frakten när du bokar. Transporter till Norden kostar 49kr inkl. packning och hantering. Vill du få en leverans till ett land som du inte hittar på listan vänligen kontakta kundtjänst: info@minecigg.se innan du beställer.

 

Hur lång tid tar det för er att behandla min order?

Vi försöker naturligvis att behandla alla ordrar fortast möjligt. Vi packar och sänder alla ordrar löpande, så länge vi har de beställda varorna på lager. Vi tar dock förbehåll för leveranssvikt, force majeure och liknande.

 

Vem står för frakten?

Vi sänder varorna med  den engelska, svenska och danska posten. Varorna sänds som A-post och de sänds som brev för att hålla kundernas försändelseomkostnader nere.

 

Vad kostar försändelsen?

Fraktpriset beror alltid på vikten på de beställda varorna.
Exempel på leverans med en vikt:


Under 100 gram är frakten 49 kr

Under 250 gram är frakten 49 kr

Under 500 gram är frakten 49 kr

Under 1000 gram är frakten 89 kr

Under 1500 gram är frakten 99 kr

Under 2000 gram är frakten 109 kr

Över 2000 gram är frakten 199 kr
 

När blir mina varor levererade?

Det tar vanligtvis 2-4 bankdagar från avsändandet innan du får paketet. Observera att lördag och söndag räknas inte. Leverans av e-cigaretter/varor från minecigg anses ske när konsumenten har tagit emot varan. Vi har reservationer för leverantörs fel, force majeure och liknande. Leverans till andra länder än Norden kan ta längre tid än 2-4 dagar beroende på landets tullbestämmelser.

 

Mitt paket med e-cigaretter har inte kommit ännu, var kan det vara?

Kontrollera att din adress är korrekt angivna på det elektroniska beställningsformuläret som du fick på din email. På Minecigg, strävar vi efter att få varan levererad till dig inom 2-4 arbetsdagar. Har du väntat längre än 4 dagar bör du kolla med posten eftersom posten ibland glömmer att returnera en bipacksedel.

 

Varför kan inte jag spåra mitt paket med e-cigaretter? 

För att hålla kostnaderna till ett minimum för våra kunder, skickar vi våra paket som brev. Därför är det inte möjligt att spåra ditt paket. Du kommer fortfarande att få en följesedel om paketet inte kan gå in i din brevlåda.

 

Vad händer om jag inte är hemma vid leveranstillfället?

Om du inte är hemma och ditt paket inte får plats i brevlådan lägger posten normalt sätt, en avisering i din brevlåda så du kan hämta ditt paket på posten. Normalt sätt ligger din leverans på posten för avhämtning i 14 dagar, innan den returneras  till oss. Du kan välja att få din leverans levererad till den adress där du har lättast att motta den, som t.ex. din arbetsplats. 

 
 

Orderstatus:

Blir jag informerad om levereringstidspunkten?

Ja, i det ögonblick dina varor lämnar vårt lager sänder vi ut ett mail till dig. 
 

Får jag tillgång till ett track & trace nummer?

Då vi sänder varor som brevpost och inte som paketpost, upprättas det dessvärre inte track & trace på försändelserna.
 

Jag har inte mottagit någon orderbekräftelse?

Om du inte mottager en orderbekräftelse när du har lagt din order, ombedes du att kontakta oss. Oftast beror det på att du har angivit  en felaktig mailadress. Kom även ihåg att dubbel kolla att vårt mail inte blivit placerat i papperskorgen, innan du kontaktar oss.


 

Fel och saker som saknas vid leverans:

Vad gör jag, om min försändelse är fel eller ofullständig?

Om du upplever att ditt paket inte innehåller det som du har beställt, ombedes du kontakta oss fortast möjligt. Vi skickar då, kostnadsfritt, ut de rätta varorna som du har beställt eller det som eventuellt fattas i ditt paket.
 

Finns det någon garanti att man blir nöjd?

Vi jobbar med att göra våra kunder nöjda och hoppas verkligen att du är nöjd med det du beställer och mottager. Skulle du mot förmodan inte vara nöjd, ombedes du kontakta oss så vi kan försöka hjälpa dig på bästa möjliga sätt.


Annullering och returnering: 

Hur ångrar jag ett köp?

På Minecigg har du 30 dagars full retur rätt i förbindelse med ett köp. Om du ångrar ett köp omedelbart efter att den är lagd, om bedes du kontakta oss med det samma. Ange i ämnesfältet att det gäller ”ångrar mitt köp”, så att vi kan försöka hinna annullera ordern innan den hinner skickas. Om varorna redan är skickade har du möjlighet att neka att ta emot paketet. Om du redan har mottagit varorna och ångrar dig, ska du sända dem i retur till oss. Varorna ska naturligtvis vara oanvända när vi mottager dem i retur. Om du har mottagit varan, får du sjäv stå för frakten när din leverans skickas i retur. Var uppmärksam på, att du skickar varorna i retur i välpaketerat paket/kuvert och att ditt namn samt adress tydligt framgår. Observera! Vi accepterar inte brev med postförskott.
 

Hur får jag pengarna i retur?

Du får givetvis dina pengar i retur om du ångrar ditt köp. Så snart vi mottager varan i retur ser vi till att dina pengar blir insatta på ditt kreditkort eller ditt Paypal konto.
 

Reklamation

Lyckligtvis är det sällan vi ser fel av våra produkter. Skulle du ha oturen att få en defekt produkt, kan det i de flesta fall korrigeras genom att kontakta kundtjänst: info@minecigg.se Om du behöver skicka något tillbaka till minecigg är det viktigt att du skriver en tydlig avsändare och bifoga ditt ordernummer och en kort beskrivning av varför produkten lämnas in. Din-ecigaret.dk, c / o Unit 5, 1 Station Road, Foxton, Cambridge, CB22 6SA, GBR

Det ges efter köplagen § 2005:59 en reklamationsrätt på 24 månader på alla varor. Observera dock att såväl batterier som atomizers/cartomizers är förbrukningsvaror/förslitningsdelar, och man kan inte förvänta sig att de håller för evigt samt att detta inte täcks av garantin. Det kan härutöver heller inte reklameras över handhavande fel,  misskötsel, överbelastningt, vårdslös behandling eller felaktig användning.  

Reklamationer ska alltid anmälas  i rimlig tid efter att du har konstaterat ett fel. Var vänlig  kontakta oss, så vi kan undersöka om det är ett fel som vi kan hjälpa till med, eller om vi ska ta tillbaka varan i retur. Anser vi att reklamationen är berättigad, har du som kund rätt till antingen omleverans eller återköp. Det vanligaste är då att vi sänder en retursedel som du ombedes utnyttja så att du inte ska stå för fraktkostnaderna vid en retur. 


 

Handelsvillkor och betalning:

Vilka betalningsmöjligheter har jag?

Du kan välja mellan följande betalingsmöjligheter: VISA, Mastercard och Paypal.
 

Kan jag betala på faktura?

Vi skickar dessvärre inte varor mot faktura eller postförskott.
 

När dras  betalningen från mitt kort?

Vid betalning med de olik korttyperna blir betalningen genomförd i det ögonblick dina varor skickas härifrån. Med PayPal går betalningen däremot igenom så fort du godkänner transaktionen. Detta är en del av PayPal´s villkor och bestämmelser och är således inget som vi kan påverka.


Är moms tillagt köpet?

Ja, alla priser är inklusive 25% moms och det tillkommer inte yterligare moms vid sälj och köp inom EU.


Betalningen vill inte gå igenom?

Det kan finnas många orsaker till att betalningen inte går igenom. Oftast beror det dock på att kontaktuppgifterna är fel. Du ombedes därför att läsa vägledningen grundigt när du uppger adress samt kontaktuppgifter. Har du några frågor eller tvivel angående detta är du välkommen att kontakta oss.


Förbehåll

Minecigg förbehåller sig rätten till ändring av all information inkl. men ej begränsade till, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudande utan föregående avisering.


Dina personupplysningar

För att handla på Minecigg.se sk du bl.a. ange  namn, adress och din mailadress. Dessa upplysningar använder vi naturligvis endast för att sända varorna till rätt adress samt för att kunna kontakta dig. Dessa upplysningar kommer inte användas i marknadsförings syfte med undantag om du själv aktivt inte ger ditt godkännande till detta. 

 

Logstatistik 

Vi använder logstatistik för att samla information som kan ge en bild av hur många besökare vår website har, hur de hittar till oss osv. Ändamålet med logstatistiken er således att optimera websiten och dess funktion.


Cookies

Vi använder cookies med det ändamål, att göra sidan lättare att använda för våra kunder. Om du vill ta bort dina cookies kan du göra detta under menyn Funktioner -> Internetinställningar -> Radera cookies.

 

Betalningssäkerhet

Vi erbjuder användning av en säker server. All medföljande känslig / kreditinformation överförs via Secure Socket Layer (SSL) teknologi och sedan krypterade i vår betalning gateway leverantörer databasen endast att vara tillgänglig för dem som godkänts med särskilda rättigheter för dessa system, och är skyldiga att hålla informationen konfidentiell.

Efter en transaktion kommer din privata information (kreditkort, personnummer, ekonomi, etc.) inte lagras på våra servrar.